Träffa våra verksamheter under LindeDagen 2024

Illustration av Lindesbergs stad med bildtext "Det mesta av det bästa med Lindesberg - LindeDagen".

Bild: LindeDagen. Bildtext: Det mesta av det bästa med Lindesberg - LindeDagen.

På onsdag, 22 maj, arrangeras den årliga LindeDagen i centrala Lindesberg. På plats kan du träffa representanter från några av våra kommunala verksamheter. Det kommer att anordnas tävlingar, tipspromenader och annat skoj. Alla utställare kommer att stå längst Strandpromenaden och på Loppholmarna, klockan 16:00-19:00.

I år är det åttonde gången LindeDagen arrangeras av Lindesbergs Rotaryklubb. Syftet med denna återkommande folkfest är att skapa kännedom om Lindesberg, visa upp vår vackra sjöstad och samtidigt locka flera till att flytta hit.

I år deltar 66st företag, 66st föreningar och 28st offentliga verksamheter.

Du hittar mer information om LindeDagen och alla utställare på lindedagen.se Länk till annan webbplats.

Lista på de kommunala verksamheter som kommer delta under LindeDagen

Vi är glada över att många av våra verksamheter valt att delta under LindeDagen. Här nedanför kan du läsa mer om vilka kommunala verksamheter som du kan besöka.

Förskolan i Lindesbergs kommun

Vår förskoleverksamhet kommer bjuda på många roliga aktiviteter. Bland annat kommer det finnas möjlighet att fotograferas med Sommarskuggan och Spider-man. Utöver det bjuds det på musikstopp, tipspromenad och motorikbana.

Lindeskolan (Gymnasium)

Lindeskolan kommer bland att representeras av studie- och yrkesvägledare, bygg- och anläggningsprogrammet, fordon- och transportprogrammet, el- och energiprogrammet och naturvetenskapliga programmet.

Byggprogrammet kommer att anordna en spiktävling. Elprogrammet kommer att ha en aktivitet där du kan testa din reaktionsförmåga. Fordonsprogrammet kommer visa upp sina tungafordon. Naturvetenskapsprogrammet kommer berätta mer om deras verksamhet.

Lindeskolan (Teknikprogrammet)

Teknikprogrammet kommer att stå tillsammans med företagare som är engagerade i Teknikcollege. De kommer även att anordna en tipspromenad med fina priser.

Måltidsenheten

Måltidsenheten kommer att stå med deras stora muurikka och servera smakprov på ett par av de klimatsmarta rätter som serveras till elever.

Öppenvården på socialförvaltningen

Öppenvården kommer representeras av medarbetare från familjeteamet, boendestöd, familjecentralen, familjestödjare och personligt ombud. De kommer att ha en frågesport kopplat till deras verksamhet och en lite mindre tävling för barn.

Övriga verksamhet

• Bemanningsenheten
  • Funktionsstöd + fritidsbanken
  • Grundskoleverksamhet