Fakturor och autogiro

Hur vill du skicka eller ta emot fakturor från Lindesbergs kommun?

Skicka fakturor till Lindesbergs kommun

Som leverantör till Lindesbergs kommun kan du skicka elektroniska fakturor till oss. Det effektiviserar både din egen och kommunens fakturahanteringsprocess. Förutom att spara på både porto och papper gör vi även en insats för miljön.

Vi tar emot elektroniska fakturor i svefaktura- och peppolformat. Vi tar även emot pappersfakturor men vi ser helst att ni skickar elektroniska fakturor till oss.

Från och med 1 april 2019 är det lagkrav att alla offentliga myndigheter (t ex kommuner, landsting med flera) är skyldiga att ta emot och behandla e-fakturor som överensstämmer med den europeiska standarden peppol. Även leverantörer är skyldiga att skicka e-faktura när fakturan är utfärdad till en offentlig myndighet.

Vid nya upphandlingar med leverantörer begär kommunen alltid att fakturor ska skickas elektroniskt. Betalningsvillkor är 30 dagar.

Kontaktinformation

Har du några frågor kontakta oss via fakturasupport@lindesberg.se

E-faktura
Faktureringsadress
Fakturans innehåll
Referenskod
F-skatt
Återbetalning

Ta emot fakturor från Lindesbergs kommun

Som kund till Lindesbergs kommun kan du ta emot elektroniska fakturor från oss. Förutom att spara på både porto och papper gör vi även en insats för miljön. Vi skickar även pappersfakturor men vi ser helst att ni tar emot elektroniska fakturor från oss.

Om du inte betalar din faktura i tid så skickas en påminnelse efter förfallodatumet. Om du inte betalt trots påminnelser, skickas inkassokrav.

Har du några frågor kontakta angående kravverksamheten, kontakta oss via de uppgifter du finner på kravbrevet.

Elektronisk faktura - privatperson
Elektronisk faktura - företag, myndighet
Autogiro faktura - privatperson
Kombinera e-faktura med autogiro
Inbetalning

Senast uppdaterad 2019-04-11